Clienții băncii au la dispoziție autentificarea biometrică pentru o experiență de cumpărături online modernă, rapidă și sigură.


Începând cu 01.01.2021, în conformitate cu Directiva UE 2366/2015, a devenit obligatorie autentificarea strictă a tranzacțiilor de comerț electronic (online) realizate in Spatiul Economic European. Astfel, în cazul cumpărăturilor online, fie ca sunteti persoana fizica sau juridca, puteti autentifica tranzacțiie prin una dintre urmatoarele metode:

  • pe baza unei parole statice, urmată de introducerea codului 3D Secure. Această parolă formată din ultimele 6 cifre din codul numeric personal, în cazul clienților rezidenți, respectiv din ultimele 6 caractere ale numărului de paşaport/document identitate declarat în sistemul Băncii, în cazul clienților nerezidenți, va fi obligatoriu schimbată la prima tranzacție cu o parola cunoscută doar de către deținătorul cardului, formată exclusiv din 6 cifre.
  • folosind aplicația de autentificare biometrică BROM Pay, care poate fi descărcată gratuit din Google Play sau din App Store, ce oferă o experiență de cumpărături online modernă și rapidă, în condiții de maximă siguranță. Atunci când se inițiază plata în cadrul unui magazin online, pe ecranul telefonului apare o notificare de tip push, prin accesarea careia se deschide pagina de autorizare biometrică. Confirmarea biometrică a tranzacției se face prin amprenta digitala sau recunoaștere facial, in functie de optiuea disponibila pe telefon.
    În aplicația biometrică BROM Pay pot fi vizualizate atât tranzacțiile online autorizate cu ajutorul aplicației, cât și informații despre fiecare tranzacție în parte, pentru toate cardurile deținute la Banca Românească.

Este important de știut că pentru că o tranzacție să fie autentificată biometric, comerciantul la care se efectuează tranzacția sau procesatorul de tranzacții al comerciantului trebuie să fie înrolat în protocolul de securitate 3DSecure. În cazul în care acesta nu este înrolat, clientul nu primește notificarea de tip push și tranzacția se efectuează prin flux normal, nesecurizat.

Întrebări frecvente

Cui îi sunt aplicabile noile reglementări?
Cerințele de autentificare se aplică tuturor participanților la sistemul de plăți din Spațiul Economic European (bănci, comercianți). Astfel, comercianții online trebuie să solicite autentificare plăților, iar băncile emitente trebuie să asigure autentificarea strictă prin 2 factori.


Cum voi cumpăra online de acum înainte?
În timpul tranzacții online, ca și până acum, va trebui să introduceți datele cardului și să dați click pe butonul Plătește. În pasul următor, există urmatoarele scenarii posibile dacă comerciantul la care încercați să faceți tranzacția este înrolat și el în protocolul de securitate:

  • în cazul în care aveți instalată aplicația de autentificare biometrică BROM Pay, veți primi pe smartphone o notificare de tip push din aplicația BROM Pay pe care trebuie să o accesați chiar în momentul primirii, autentificând astfel tranzacția prin biometrie (amprentă digitală sau recunoaștere facială)
  • dacă nu dețineți un smartphone sau nu aveți BROM Pay, veți putea autentifica tranzacția prin cod unic SMS, la care se adaugă o parolă statică pe care o cunoașteți doar dumneavoastră

Nu se va complica astfel procesul de plată cu cardul?
Dimpotrivă, prin aplicația BROM Pay aveți posibilitatea să vă autentificați printr-o simplă atingere a telefonului iar în cazul în care nu aveți posibilitatea de autorizare biometrică, puteți utiliza în continuare modalitatea de autentificare strictă în doi pași, cod unic SMS la care se adaugă și o parolă suplimentară cunoscută doar de către dumneavoastră. În contextul creșterii volumului de plăți online și a metodelor de fraudare, această cerință vine să aducă un plus de securitate în ceea ce privește datele financiare ale consumatorilor.

Sfaturi utile pentru validarea tranzacțiilor online cu cardul prin aplicația BROM Pay:

  • pe smartphone-ul pe care este instalată aplicația BROM Pay, trebuie să vă asigurați că setările de tip Push Notification și Securitate device sunt activate (în meniul principal al aplicației accesați submeniul Profil, *Activare Push Notification/**Activare securitate device)
  • este important de menționat faptul că browser-ul "Internet Explorer" nu oferă standardele necesare pentru a putea fi folosit în procesul de autentificare în doi pași, astfel că recomandăm utilizarea oricărui alt browser de Internet.

Spor la cumpărături!