Close
Afla mai multe Inchide
 

Securitatea cardurilor


Banca Românească S.A. Membră a Grupului National Bank of Greece s-a angajat să vă asigure servicii bancare cât mai sigure. Banca Românească foloseşte cele mai eficiente măsuri de securitate pentru a-ţi proteja banii, datele personale şi confidenţialitatea tranzacţiilor.


Fii vigilent

Se ştie că răufăcătorii urmăresc mai ales să afle care este PIN-ul cardului tău de debit sau de credit:

  • De fiecare dată când introduci codul PIN la un ATM sau la un POS aflat într-un spaţiu public, trebuie să fii vigilent.
  • Ţine întotdeauna cardul într-un loc sigur, neexpus vederii directe.
  • Nu permite nimănui să îl folosească.
  • Nu divulga nimănui codul PIN - nici măcar familiei tale, băncii sau poliţiei - nu nota niciodată codul PIN pe foi de hârtie.
  • Atunci când primeşti un nou cod PIN, memorează-l imediat şi distruge plicul care îl conţinea.


Securitatea cardurilor de credit şi debit emise de Banca Românească


Banca Românească face toate eforturile necesare pentru a-ţi proteja cardurile contra fraudelor. Eşti protejat prin:

  • Tehnologia Cip şi PIN.
  • Sistem eficient de detectare a fraudelor.
  • Asistenţă imediată.

  1. Tehnologia Cip şi PIN

Cardurile de debit şi de credit noi emise de Banca Românească folosesc tehnologia Cip şi PIN.

Acestea conţin un cip, uşor de recunoscut după pătratul auriu din partea stângă a cardului.

Cipul este de fapt un microcip încorporat în cardul tău de debit sau de credit. Cipul conţine datele tale personale (cum ar fi, de exemplu, numele tău, numărul de card şi data expirării acestuia) şi asigură funcţii de securitate suplimentare.

Tehnologia Cip şi PIN compară PIN-ul pe care îl introduci la tastatura unui ATM sau a unui POS cu cel stocat în sistemul băncii şi cu cel de pe cip. În acest fel îţi este verificată identitatea, în locul verificării semnăturii tale de pe chitanţă. Este posibil ca unii comercianţi să îţi ceară totuşi să semnezi chitanţa, deşi acest lucru nu mai este necesar.

Atunci când primeşti cardul ales de la Banca Românească, vei primi şi PIN-ul într-un plic separat sau îl poţi ridica personal de la sucursala ta preferată. Ai opţiunea de a-ţi schimba PIN-ul cu unul mai uşor de reţinut folosind ATM-urile Banca Românească.

Poţi retrage numerar folosind cardul şi PIN-ul tău la orice ATM din România şi de peste hotare care afişează logo-urile MasterCard®, Visa sau Visa Electron, prezente şi pe card.

S-a dovedit faptul că prin utilizarea tehnologiei Cip şi PIN, numărul fraudelor comise prin intermediul cardurilor a scăzut foarte mult, operaţiunile de plată cu cardul devenind astfel mai sigure. Aceasta este modalitatea cea mai sigură pentru a ridica numerar şi pentru a plăti, cea care combină tehnologia avansată a cardurilor cu cip cu codul tău PIN din 4 cifre.

  1. Sistem eficient de detectare a fraudelor

Sistemul performant de detectare a fraudelor de care dispunem raportează activităţile neobişnuite care au loc pe cardurile Banca Românească, oferind astfel siguranţa că disponibilităţile sunt utilizate numai cu acceptul titularului de cont.

Activităţile din contul tău sunt monitorizate în timp real pentru a te informa în cel mai scurt timp despre orice activitate / tranzacţie suspectă de a fi frauduloasă.

În situaţiile în care pe un cont este detectată o activitate neobişnuită care prezintă caracteristici specifice tranzacţiilor frauduloase, se iau măsuri de:

  • Contactare a titularilor de card în vederea stabilirii autenticităţii tranzacţiilor.
  • Blocare temporară a cardului/contului pentru cazurile în care titularul nu poate fi contactat sau titularul nu confirmă tranzacţiile.
  • Trimitere de mesaje SMS (Short Message System) pentru a te informa despre orice activitate/tranzacţie neobişnuită.

Vă rugăm ca pentru o eficientizare a sistemului de detectare a fraudelor, să ne furnizaţi prin intermediul sucursalelor sau Serviciul Asistenta clienti disponibil 24/24h, orice modificare a datelor de contact.

Sistemul de detectare a fraudelor reprezintă o modalitate în plus prin care Banca Românească se îngrijeşte de siguranţa cardurilor şi a banilor tăi.

  1. Asistenţă imediată

Dacă ai pierdut cardul, dacă acesta ţi-a fost furat sau dacă suspectezi că acesta ar putea fi folosit în mod abuziv, în ţară sau în afara ei, Banca Românească îţi asigură asistenţă 24 de ore din 24, oriunde ai fi.

Ne poţi contacta oricând la numărul de telefon 021.304.8100, de oriunde din România sau din afara ţării, iar agenţii Serviciul Asistenta clienti îţi vor inactiva imediat cardurile şi Banca va emite altele noi.

Serviciul Asistenta clienti Banca Românească este disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7.


Securitatea tranzacţiilor la terminalele ATM / POS


Următoarele sfaturi de prevenire a criminalităţii pot contribui la o utilizare mai sigură a terminalelor ATM pentru toată lumea

  • Adoptă un comportament relaxat şi încrezător. Infractorii obişnuiesc să evite persoanele cu acest tip de comportament.
  • Fii atent la tot ce se întâmplă în jurul tău.
  • Gândeşte-te la modul în care ai putea reacţiona în situaţii în care eşti în pericol sau ameninţat. Securitatea ta personală reprezintă prima prioritate.

Consideraţii privind fraudele

  • Memorează PIN-ul (Numărul Personal de Identificare) cardului tău. Nu îl scrie pe bileţele. Nu îl ţine în portofel sau în geantă.
  • După ce memorezi PIN-ul, distruge plicul conţinând PIN-ul primit de la bancă.
  • Nu dezvălui nimănui, chiar NIMĂNUI (nici chiar angajaţilor băncii, ofiţerilor de poliţie, etc.) PIN-ul cardului tău.
  • Nu dezvălui nimănui (nici chiar angajaţilor băncii, nici ofiţerilor de poliţie, etc.) alte informaţii individuale de identificare (numărul de card, data expirării, numele, etc.).
  • Când tastezi PIN-ul, blochează-le vederea către tastatura terminalului ATM / POS celor se află în apropiere (pe jos sau într-o maşină parcată) şi celor care se apropie prea mult de tine în încercarea de a-ţi vedea PIN-ul şi / sau tranzacţiile. Dacă este nevoie, foloseşte-ţi corpul pe post de scut atunci când introduci PIN-ul.
  • Păstrează chitanţa primită de la ATM / POS.
  • Nu arunca chitanţa de la ATM, în apropierea acestuia.
  • Semnează pe spatele cardului în zona prevăzută pentru acest scop, folosind un pix cu pastă.
  • Nu nota codul PIN pe spatele cardului.
  • Nu introduce codul PIN pe site-urile de internet şi Nu îl dezvălui la telefon.
  • Nu răspunde niciodată la mesajele primite prin SMS / e-mail prin care ţi se solicită date personale (numărul de card, data expirării, codul PIN, CNP-ul).
  • Nu folosi cardurile altor persoane. Nu împrumuta cardurile tale altor persoane. Ai tot atâta grijă de cardurile tale cât ai şi de banii din buzunar, portofel sau geantă.
  • Anunţă imediat furtul sau pierderea cardului la Serviciul Asistenta clienti la numărul de telefon 021.304.8100 disponibil 24 de ore din 24 sau la adresa de e-mail: cardcallcenter@brom.ro.

Lucruri de care trebuie să ţii cont înainte, în timpul şi după ce faci operaţiuni la un ATM

  • Fii întotdeauna atent la persoanele care par suspecte şi la ceea ce se întâmplă lângă şi în jurul terminalului ATM.
  • Nu accepta sub nici o formă ajutor de la persoane "binevoitoare" atunci când retragi numerar de la un terminal ATM. Dacă ai nevoie de ajutor, cere-l numai de la bancă.
  • Dacă observi ceva ciudat, pleacă din locul respectiv şi revino cândva mai târziu. Chiar dacă ai început o tranzacţie, anuleaz-o şi părăseşte locul respectiv.
  • Pregăteşte-ţi toate documentele de care ai nevoie pentru operaţiunile de la ATM înainte să ajungi în locul în care se află acesta. În acest fel vei reduce din timpul petrecut lângă terminalul ATM.
  • Fii atent la tot ceea ce se întâmplă în jurul tău pe toată durata operaţiunilor. Nu te concentra atât de mult pe ceea ce execuţi la terminalul ATM încât să nu observi schimbarea condiţiilor legate de siguranţă din zonă.
  • Nu purta bijuterii scumpe şi nu lua cu tine obiecte de valoare la vedere când te duci la un ATM. Acest lucru atrage un potenţial agresor.
  • Atunci când scoţi bani în numerar de la ATM, nu îi ţine la vedere; pune-i imediat bine într-un loc pe care îl ştii sigur. Nu te opri să numeri banii în faţa terminalului ATM.
  • Atunci când foloseşti terminalele ATM în orele serii sau nopţii, cel mai bine ar fi să te duci la ATM însoţit; dacă mergi cu maşina, opreşte-te cu maşina cât mai aproape de ATM într-o zonă bine iluminată şi nu uita să o încui. Dacă luminile din jurul terminalului ATM nu funcţionează corespunzător, nu folosi acel terminal ATM.
  • Când pleci de lângă ATM, asigură-te că nu eşti urmărit. Dacă eşti urmărit, îndreaptă-te către o secţie de poliţie, o zonă aglomerată sau un loc bine iluminat. Acţionează luminile şi claxonul maşinii pentru a atrage atenţia asupra situaţiei în care te afli.
  • Dacă eşti implicat într-o confruntare cu agresorul, iar acesta este înarmat şi îţi cere banii sau obiectele de valoare, DĂ-I-LE AGRESORULUI. Nu opune rezistenţă, bunurile pot fi recuperate ulterior sau înlocuite.

În ceea ce priveşte securitatea, nu poţi fi niciodată prea atent, prea pregătit sau prea conştient de pericole. Obiectivul nostru este ca toată lumea să fie corect informată şi în siguranţă.

Şi tu poţi ajuta la îndeplinirea acestui obiectiv prin transmiterea recomandărilor de mai sus către familia şi prietenii tăi.

Sună la numărul de telefon de pe spatele cardului de plată oricând suspectezi ceva în neregulă cu privire la utilizarea lui la ATM / POS.